N- A TELJESÍTMÉNY EREJE

Namyangban született, a Nürburgringen fejlesztették

Indítsa be az új i30 N-t, és a hangja azonnal magával ragadja! A 275 lóerős rekedtes lüktetés maga az élvezet! Tiszta teljesítmény. Tisztán „N”! Az „N” Namyang városát, a Hyundai cég globális K+F központjának otthonát jelzi. A Namyangban született, a Nürburgringen fejlesztett modell esetében az „N” logó a versenypálya sikánjait szimbolizálja, azokat a kanyarokat, ahol az i30 N modell teljesítményét a végső határokig feszítik, és ahol bizonyíthatja képességeit. Májusban két, a sorozatgyártásúhoz igen hasonló i30 N modell vett részt az ADAC Zürich 24 órás versenyén a Nürburgringen. Mindkét autó ugyanazzal a hajtásánccal és váltóval versenyzett, amelyek a sorozatgyártású i30 N modelleknél a nyilvánosság számára is elérhetőek lesznek.

Versenypályán született

Az i30 N új korszakot jelent a Hyundai életében – az első nagyteljesítményű modellt képviseli az N almárkán belül, mely mindenki számára izgalmas vezetési élményt nyújt. A pályán született modell - az új i30 N az autóversenyzés során szerzett tapasztalatokat egyesíti a nagyteljesítményű utcai gépkocsik fejlesztésének eredményeivel. Maximális vezetési élmény az úton a mindennapokban: itt az új „hot hatch”!

Az Ön vezetési stílusára és az útviszonyokhoz alakítható teljesítmény

A vadonatúj i30 N kiemelkedő teljesítményét egy 2,0 literes turbófeltöltésű - 250 vagy 275 lóerős - motor, illetve az alapfelszereltség részét képező számos funkció biztosítja.

Az Ön hangulata és az útviszonyok függvényében öt különböző vezetési módozat közül
választhat: Eco, Normal, Sport, N és Custom.

Ezek megváltoztatják az autó egyéni jellegét - a motor, a lengéscsillapítók, a menetstabilizáló rendszer (ESC), az elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű (E-LSD), a hang és a kormányzás teljesítmény-paramétereinek beállításával. A menetstabilizáló rendszer (ESC) segítségével egy gombnyomással kiválaszthatja a felfüggesztés merevségét - mindent lehetővé téve a kényelmesebb napi ingázástól a versenypályán megkívánt teljesítményig: mindezt „N” módban.
A rajtelektronika egy másik különleges, alapfelszereltséghez tartozó funkció - az álló autó indításakor a nyomaték csökkentésével a lehető leggyorsabb indítást teszi lehetővé. A fordulatszám illesztés funkció szintén az alapfelszereltség része, és automatikusan növeli a motor fordulatszámát, amikor magasabb fokozatból alacsonyabb sebességfokozatba kapcsolunk - a simább és sportosabb sebességváltás érdekében. A nagy teljesítményű vezetési adatok funkció lehetővé teszi a vezetési adatok megjelenítését a nagy multifunkciós központi kijelzőn ahhoz, hogy Ön pontosan láthassa, mit csinál vezetés közben.
Az opcionális funkciók közé tartozik az elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű (E-LSD), amely lehetővé teszi, hogy a hajtott kerekek különböző sebességgel forduljanak el különböző nagyságrendű nyomatékkal, így biztosítva a lehető legjobb kanyarodási teljesítményt. Az aktív variálható kipufogórendszer különböző szintű kipufogó hangokat biztosít - a szinte kifinomult hangtól normál üzemmódban, a valamivel karakteresebb hangon keresztül sportos módban, a határozottan erőteljes, szinte dübörgő hanghatásig N üzemmódban.

Az i30 N formája
a valós teljesítményre
fókuszál

Az autó leeresztett karosszériája és közvetlen felfüggesztése egy olyan tervezés részét képezik, amely alacsonyabb emelkedésű aerodinamikát és jobb egyensúlyt eredményez az úton. A harcias első és hátsó lökhárítók nagyobb légbeömlőkkel kulcsfontosságú tervezési elemek, ugyanúgy, mint az aerodinamikus hátsó spoiler háromszög féklámpával és a kettős kipufogódob. 18” és 19” keréktárcsák és exkluzív sportülések egészítik ki a sportos, határozott megjelenést.

Az i30 N modellt alapos tesztelésnek vetették alá a Nürburgringen a Hyundai sport-fejlesztési és tesztcsapat munkatársai, valamint a Hyundai Motorsport WRC csapatának profi versenyzői. Az N modell nagy teljesítményű technológiáinak tesztelését továbbra is a Nürburgringen végzik.

Thierry Neuville

A WRC versenyzője - Hyundai Motorsport

Annyira vártuk már ezt az autót, nagyon örülök, hogy én tesztelhetem. A mérnökök remek munkát végeztek a sebességváltóval és a differenciálművel. Jó az úttartása, stabil marad csúszós tesztkörülmények között is. Ráadásul könnyen kezelhető. Egy hétköznapi sofőrnek is olyan érzése lehet, mintha versenyautót vezetne.

Alexander Eichler

Nagy teljesítményű járműtesztelési és fejlesztési részleg vezetője a Hyundai Motor Europe műszaki központjában.

A vezetési élményt akartuk maximalizálni. A kettős kanyart szimbolizáló ’N’ logó ezt a célt szolgálja – egy agilis járművet, amelyet öröm vezetni.

Akcióban az i30 N!

Élmény a javából! Az i30 N minden erejét beveti, hogy lenyűgözzön a versenypályán.