Hírek

A Hyundai bemutatja az önvezető IONIQ modelljét a 2017-es Genfi Autószalonon



  • • A Hyundai bemutatja a közlekedés jövőjéről alkotott elképzelését az önvezető IONIQ modell segítségével.
  • • A Hyundai standon elhelyezett virtuális valóság szimulátorok az önvezető autózás élményét nyújtják a látogatóknak.


2017. március 7.

Miután Las Vegas utcáin sikeresen teljesítette a tesztvezetést, a Hyundai most a 2017. évi Genfi Autószalonon állítja ki önvezető IONIQ modelljét. A fejlett önvezető IONIQ modell két virtuális valóságot mutató pilótafülkéjében a látogatók ott helyben, a standnál is megtapasztalhatják, milyen érzés egy önvezető autóban ülve utazni.



A LiDAR technológia fejlesztésével a Hyundai inkább az önvezető IONIQ első lökhárítója mögé helyezte el a szerkezetet a megszokott, tetőre szerelt rögzítés helyett, és ezzel megtartotta az új autó áramvonalas külsejét. A kocsiban a fejlett önvezető rendszereket a lehető legegyszerűbben alkalmazták a sorozatgyártású járművekből átültetve a meglévő funkciókat, beleértve az okos sebességtartó automatikánál alkalmazott előre tekintő radart és a sávtartó kameráit.



A rendszer része egy GPS antenna is, ami a járművek helyzetét határozza meg és egy nagy pontosságú térképező program, melynek révén egészen pontos helyzetmeghatározás, a lejtőviszonyok és kanyarok, sávszélesség és jelzési adatok is elérhetőek. A fentieken kívül a holttér figyelő azt is biztosítja, hogy még az egyszerű sávváltások is biztonságosan végrehajthatók legyenek.



A Hyundai legfrissebb technológiája lehetővé teszi a gépkocsik számára, hogy a legnagyobb kihívásokat jelentő helyzetekben is biztonságosan közlekedjenek, ideértve a sűrű gyalogos forgalmat, piros lámpákat és jelzéseket, útépítéseket és útlezárásokat, fekvő rendőröket, kutyákat, kisgyerekeket, sőt a közlekedési lámpával el nem látott útkereszteződéseket is. Az önvezető technológiákat a Hyundai városi környezetben való intenzív teszteléssel szeretné még tovább fejleszteni és finomítani, hogy minél kevesebb számítástechnikai erőforrásra legyen szükség és ennek eredményeként olyan alacsony költségű platform jöhessen létre, amit már egy átlagos vásárló is megengedhet magának.