Hírek

NEXO: A HYUNDAI HIDROGÉN-ÜZEMANYAGCELLÁS ELEKTROMOS JÁRMŰVÉNEK KÖVETKEZŐ GENERÁCIÓJA



  • • A Hyundai megnevezte hidrogén-üzemanyagcellás technológiájának zászlóshajóját, a NEXO-t
  • • Az új vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) része az automata parkolás és a sávtartó funkciók


LAS VEGAS, 2018. január 8. – A Hyundai a mai napon, a CES 2018 sajtókonferenciáján jelentette be, hogy a vadonatúj, kifejezetten erre a célra fejlesztett hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járművének neve NEXO lesz, és fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) mutatott be, amelyek kibővítik az autó önvezető (autonóm) képességeinek lehetőségeit. A NEXO a Hyundai egyre nagyobb öko-autó flottájának technológiai zászlóshajója és további jele annak, hogy a Hyundai a jövőben is nagy lendülettel építi az iparág legváltozatosabb hajtásláncú városi terepjáróinak (CUV) legváltozatosabb kínálatát.

A NEXO modell fog élen járni a Hyundai alacsony kibocsátású járművek kifejlesztésének felgyorsítására vonatkozó terveinek megvalósításában. A cégcsoport legújabb célkitűzése 18 környezetbarát modell bevezetése a világpiacon 2025-ig. Ez az új fejlesztési elképzelés egyúttal újabb lépés a Hyundai számára, hogy megvalósítsa végső célját, a tisztább környezet megteremtését környezetbarát járművek létrehozásával.

Holttér-figyelő monitor (BVM)

A Hyundai által alkalmazott holttér-figyelő monitor világelső technológia az iparágban. A vezető egy központi képernyő csoport képein láthatja sávváltás közben a NEXO kamerái által felvett, az oldalsó és hátsó kilátást közvetítő képet, bármely irányba kíván is sávot váltani. A rendszer széles látószögű környezetérzékelő monitorokat (SVM) használ a jármű mindkét oldalán, amelyekkel a hagyományos visszapillantó tükörben nem látható holttér is megfigyelhető. A Hyundai az első olyan autógyár, amely a vezetők számára a jármű mindkét oldaláról közvetít videó felvételt.

Sávtartó asszisztens (LFA) és Autópálya asszisztens (HDA)

A sávtartó asszisztens a Hyundai számára teljesen új technológia, ami a NEXO-ban fog bemutatkozni. Az LFA automatikusan igazít a kormánykeréken, hogy segítsen a járművet a haladási irány szerinti forgalmi sáv közepén tartani. Az LFA 0-145 km/óra sebességig képes a NEXO-t a sáv közepén tartani autópályán és városi utakon egyaránt. Ha a Hyundai autópálya asszisztensével együtt alkalmazzák (Highway Driving Assist, HDA), amely a biztonságos haladás érdekében érzékelőket és térkép adatokat használ, illetve automatikusan a sebességkorlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, a vezetők nagy távolságokat tehetnek meg még nagyobb kényelemben és a biztonságban.

Távvezérlésű (távirányítós) intelligens parkoló asszisztens (RSPA)

Az RSPA lehetővé teszi a NEXO számára, hogy automatikusan leparkoljon, vagy kiálljon egy parkolóhelyről vezetővel vagy anélkül. Az RSPA akár önállóan hátramenetben is be tud állni a NEXO-val a parkolóhelyre, a vezetőnek csak egy gombot kell megnyomnia. Akármilyen szűk helyre is kell beállni, a NEXO vezetői teljes magabiztossággal és pontossággal képesek lesznek rá.

A Hyundai NEXO

„A hidrogén a kulcsa a fenntarthatóbb társadalom építésének. A Hyundai Motor Company már eddig is vezető szerepet töltött be a hidrogén-technológia területén a hidrogén-üzemanyagcellás Tucson modell bevezetésével” mondta Dr. Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company elnökhelyettese. „Büszke vagyok rá, hogy földmentő törekvésünk újabb eredményeként a mai napon bemutathatom Önöknek hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműveink második generációját, amely egyesíti magában legfejlettebb technológiáinkat.”

A NEXO a Hyundai kereskedelmi forgalomban is kapható hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveinek második generációja, amely 2018 elejétől lesz kapható bizonyos piacokon szerte a világon. A nagysikerű Tucson FCEV továbbfejlesztésével a NEXO immár megközelítőleg 595 kilómétert tud megtenni egyetlen töltéssel (NEDC becslés), 170 kilométerrel többet, mint elődje. Gyorsulása és teljesítménye is megnőtt, ezzel az összteljesítménye is nagyobb lett.

A NEXO-t szélsőséges környezeti körülmények és hőmérsékleti viszonyok melletti működésre tervezték, és tesztelése során bebizonyosodott, hogy a jármű képes -28°C-os hőmérsékleten eltöltött éjszakát követően is beindulni. A NEXO hidegindulási képessége kevesebb mind 30 másodperc, amivel az iparágban vezető hellyel dicsekedhet és az üzemanyagcellás rendszer is hamarabb melegszik fel a legnagyobb teljesítmény eléréséhez. A NEXO-nak kiváló a hűtőképessége, meredek lejtőkön és 49 °C-ot meghaladó hőmérsékleten is.

A levegő adagoló rendszeren végzett fejlesztések, a nagy magasságokban is elérhető teljesítmény, a tankolás, valamint az összesített hatásfok és gazdaságos üzemanyag felhasználás a NEXO-t egy teljesen új kategóriába helyezi. Mindezeken túl a NEXO a dízel üzemű járművekhez képest nagyobb tartóssággal és nagyobb teljesítmény sűrűséggel rendelkezik.

Célorientált tervezés
Ez az első alkalom, hogy a Hyundai hidrogén-üzemanyagcellás járművét célorientáltan tervezték és építették meg. Ez a szerkezet egyebek mellett az alábbi előnyökkel rendelkezik:

  • • Könnyebb súly
  • • Jobb teljesítmény/súly arány
  • • A Tucson FCEV-nél jobb gyorsul 0-100 km/óra sebességre
  • • Tágasabb az utastér
  • • Lehetővé vált az akkumulátor áthelyezése a csomagtartóba
  • • A hidrogén-üzemanyagcellás rendszer jobb elrendezése


A NEXO vs. Tucson hidrogén-üzemanyagcellás rendszerének kialakítása
  • • A NEXO üzemanyagcella telepe és akkumulátora nagyobb nettó teljesítményt nyújt, ezért erősebb motort lehet vele meghajtani
  • • A NEXO hajtáslánca könnyebb, elhelyezkedése jobb
  • • Jobbak a hidrogén tárolására szolgáló tartályok


Fejlesztések a hajtásláncban
  • • A NEXO hajtáslánca könnyebb és kevesebb helyet foglal el a Tucson FCEV-hez képest
  • • Hatékonyabb
  • • A modulok integrálása teljesebb
  • • Kisebb
  • • Könnyebb


Vezethetőség
  • • A maximális gyorsulás 25%-kal növekedett a Tucson FCEV-hez képest
  • • A NEXO 20%-kal hamarabb gyorsul 0-100 Km/órára, mint a Tucson FCEV
  • • A NEXO-nak nagyobb forgatónyomatéka, mint a Tucson FCEV-nek


  • Hatótávolság
    • • A NEXO-nak 40%-kal nagyobb a hatótávolsága, mint a Tucson FCEV-nek
    • • A NEXO hatótávolsága a NEDC becslése szerint 595 kilométer, a Tucson FCEV 426 kilométeres hatótávolságához képest


    Csendes és kényelmes vezetési jellemzők
    • • A NEXO megtartotta a Tucson FCEV csendes és kényelmes vezetési jellemzőit
    • • A NEXO minden mozgó alkatrésze a motortérben található, amely a zajokat erre az egy területre korlátozza


    Tartósság
    • • A NEXO ugyanolyan tartós, mint a hagyományos belső égésű motorokkal szerelt gépjárművek


    Hidrogén tárolás
    • • A NEXO tároló rendszere könnyebb, mint a Tucson FCEV rendszere
    • • A NEXO tároló rendszere világelső a tárolási sűrűség terén
    • • A NEXO öt percen belül feltankolható.



    Összegzés


    * A NEXO fenti táblázatban szereplő specifikációi és technológiai részletei az adott piac függvényében változhatnak