Hírek

A Hyundai közzétette 2017 első félévi üzleti eredményét



  • • A Hyundai világszerte 2,20 millió modellt értékesített 2017 első félévében
  • • Az értékesítési eredmény 47,67 billió KRW (kb. 1,009 trillió Forint); a működési nyereség 2,60 billió KRW (kb. 60,1 billió Forint)
  • • A SUV-ok és a GENESIS márkájú modellek növekvő választékának segítségével az értékesítési volumen visszaszerzésére


2017. július 26. – A Hyundai Motor Company a mai napon Szöulban közzétette 2017 első félévi üzleti eredményét, melynek keretében 1,4 százalékos növekedésről számolt be az értékesítési eredményében.



2017 első félévében a Hyundai globális értékesítése 2,20 millió modellt tett ki a tavalyi év ugyanezen szakaszában elért 2,39 millió modellel szemben, a kínai piacon való mérsékelt szereplés mellett.



Kína kivételével a vállalat globális értékesítése az első hat hónapban 1,5 százalékkal növekedett 1,88 millió modellre az egy évvel korábbihoz képest.



Az üzemi eredmény összesen 2,60 billió KRW (kb. 60,1 billió Forint), amely 16,4 százalékkal alacsonyabb a 2016. év ugyanezen szakaszában elért 3,10 billió KRW (kb. 72,7 billió Forint) eredményhez képest; a nettó nyereség pedig 2,32 billió KRW (kb. 54,4 billió Forint) az egy évvel korábbi 3,53 billió KRW (kb. 82,7 billió Forint) értékhez képest. Az új modelleket népszerűsítő marketing tevékenységek ráfordításai, illetve a koreai Won felértékelődése hatással voltak a vállalat átfogó nyereségességére.



Miközben az üzleti környezet bizonytalansága valószínűleg még egy ideig megmarad, a Hyundai továbbra is üzleti pozíciójának megerősítésén dolgozik majd a globális piacon termékei választékának növelésével, illetve kutatási és fejlesztési lehetőségeinek megerősítésével.



A Hyundai SUV modelljei számának növelését tervezi, a világszerte tapasztalt növekvő érdeklődés kielégítése érdekében. A vállalat a második félévben mutatja be új, kompakt Kona nevű SUV-ját Európában és az USA-ban, a modell múlt hónapban történt koreai debütálását követelően.



Ezen kívül a GENESIS márka a második félévben tervezi bemutatni harmadik, G70 nevű szedánját, ezzel bebiztosítva a helyét a globális luxusautó-piacon. Az új modell segítségével nemcsak az új márka kap nagyobb ismertséget, de mindez a vállalat nyereségességét is elősegíti.



A júniussal záródó második negyedévben a Hyundai közlése szerint a működési nyereség 1,34 billió KRW (kb. 3,14 billió Forint) volt, az értékesítési bevétel pedig 24,30 billió KRW (kb. 57 billió Forint). A nettó nyereség összesen 0,91 billió KRW (kb. 21,3 billió Forint) volt.



A Hyundai továbbra is sokat költ kutatásra és fejlesztésre, három fő jövőbeni technológiára koncentrálva – Tiszta mobilitás, a Mobilitás szabadsága és a Kapcsolódó mobilitás – ezzel biztosítva a jövőbeni növekedést.



A jövőre vonatkozó nyilatkozatokkal kapcsolatos figyelmeztetés



Jelen közlemény vonatkozásában, az olyan szavak használata, mint a „várni”, „azzal számolni”, „tervezni”, „becsülni”, „előre jelezni”, illetve mint a „célkitűzés”, „terv”, „átfogó cél”, „kilátás”, „cél”, „megcélzás”, valamint a hasonló kifejezések segítségével jövőre vonatkozó kijelentéseket kívánunk jelezni.



Az itt bemutatott pénzügyi adatok előzetesen lettek meghatározva független könyvvizsgáló által végzett audit elvégzését megelőzően; a végleges adatok a HMC Független Könyvvizsgálói jelentésben kerülnek majd bemutatásra. Míg ezek a nyilatkozatok jelzik a jövőre vonatkozó jelenlegi elképzeléseinket, és meggyőződésünk szerint ezek az elképzelések reálisak, a tényleges eredmények jelentősen eltérhetnek számos fontos tényezőnek köszönhetően. Ilyen tényezők például többek között a következők: változások a gazdasági körülményekben, valutaárfolyamok, vagy politikai stabilitás; üzemanyaghiány, dolgozói sztrájkok vagy leállított munka; a vállalat új termékeinek piacon belüli térhódítása; jelentős változások a versenykörnyezetben; törvényi, szabályozási és adókulcs változások; valamint a vállalat költség- és dolgozói létszám csökkentési képessége a termelés hatékonyságának megvalósítása, illetve a tőkebefektetések megvalósítása a vezetőség által tervezett szinteken és időben.



Nem vállalunk felelősséget a jövőbeni tervekre vonatkozó nyilatkozatokkal kapcsolatban, mivel az a kiadás dátumában érvényes állapotot veszi alapul.