Mit tegyek, ha vásároltam egy külföldről behozott használt Hyundai gépkocsit?

Napjainkban egyre több használt Hyundai gépjármű érkezik Magyarországra, jellemzően nyugati országokból. Ezen autók nagyrésze még garanciális korú, 5 év alatti, emiatt sok esetben felmerül, hogy valóban érvényes-e még a gyári garancia, illetve, hogy milyen műszaki állapotban van az adott jármű. Ezért azt tanácsoljuk minden használt Hyundai gépkocsi tulajdonosnak, hogy látogasson el egy hivatalos magyarországi Hyundai márkaszervizbe és rendelje meg a gépkocsi állapotának ellenőrzését.

Garancia

Magyarország a Hyundai európai hálózatában az elsők között vezette be a myHYUNDAI rendszert és az elektronikus szervizfüzetet, így a külföldről behozott autók döntő többsége papír alapú szervizfüzettel rendelkezik. Ahhoz, hogy a garancia érvényessége továbbra is fennálljon és ne vesszen el, az eredeti, autó mellé adott eredeti szerviz- és garanciafüzet megléte és pontos vezetése elengedhetetlen. A külföldön a gépjárműhöz első alkalommal biztosított szerviz- és garanciafüzetet nem lehet utólag pótolni, ezért azt mindenképpen kérje el az eladótól. A szervizfüzetből így már a vásárlás előtt is tud tájékozódni a karbantartások megléte mellett az esetleges korábbi garanciális beavatkozásokról is.

A szerviz- és garanciafüzet megléte azért is fontos, mert a magyarországi jogszabályok értelmében a márkakereskedéseknek és az importőrnek csak az autó igazolt tulajdonosának áll módjában információt kiadni. Amennyiben tehát a gépkocsi megvásárlása előtt szeretne információhoz jutni a gépkocsival kapcsolatban, azt csak a gépkocsi igazolt tulajdonosának igénybevételével teheti meg. A szerviz- és garanciafüzet ugyanakkor rengeteg fontos, és könnyen hozzáférhető adatot tartalmaz a garanciával és a karbantartással kapcsolatban.

Assistance

Fontos kiemelni, hogy a Hyundai Assistance tekintetében nincs egységes európai szolgáltatás és jogszabályi kötelezettség, ezért minden ország egyedileg szerződik le az Assistance szolgáltatásra egy helyi szolgáltatóval. Természetesen van megoldás a külföldről behozott autók esetén is Assistance fedezet megvásárlására. Ezzel kapcsolatban bővebb információk a http://hyundai.hu/alkatresz-es-szerviz/hyundai-assistance linken találhatók.

Műszaki állapot

A garancia megléte mellett fontos, hogy Ön tulajdonosként tisztában legyen autója műszaki állapotával annak érdekében, hogy gépkocsiját mindenkor a lehető legbiztonságosabb és legjobb műszaki állapotban használhassa.

Ahhoz, hogy Ön a legrelevánsabb tájékoztatást kapja, keresse fel bizalommal a magyarországi hivatalos Hyundai márkaszervizek egyikét, ahol egy állapotfelmérés* után tájékoztatják járműve állapotáról és az esetlegesen szükséges beavatkozásokról.

Az állapotfelmérés díja 9.900 Ft. Ezen összeget a következő esedékes karbantartás alkalmával a márkaszerviz jóváírja Önnek, amennyiben azt az állapotfelmérést végző márkaszerviznél végezteti el.* Ajánlatunk igénybevételével csökkenteni tudja a megvásárolt jármű karbantartási költségeit.

Ezen állapotfelmérés célja, hogy a tulajdonos tájékoztatást kapjon autója állapotáról és az esetleges szükséges beavatkozásokról. Az állapotfelmérés nem garantálja a garancia érvényességét és a javítások ingyenes elvégzését.

És hogy mit nyújt Önnek egy Hyundai márkaszerviz?

A legmagasabb szintű szakértelmet és az eredeti gyári alkatrészek előnyeit, biztonságát és minőségét.

*A fenti ajánlat csak a külföldről behozott gépkocsik első magyarországi végfelhasználói részére érhető el, évente egy autóra vonatkozóan.

Az akcióban résztvevő márkaszervizek