MapCare Go!Brasil
MYHYUNDAI
close gnb layer
  • Márkakereskedés

  • Szervizhálózat

  • Csatlakozás a hálózathoz

close gnb layer
  • Rólunk

  • Munkatársaink

  • Hírek, újdonságok

  • Környezetvédelem

  • Mit tehetünk a környezetvédelemért?

  • REACH

  • Innováció

  • Magazin

  • Szponzoráció

close gnb layer
  • Kapcsolat

  • Munkatársaink

  • Hírek, újdonságok

  • Cégtörténet
    cégbemutató

  • Állásajánlat

  • Rendezvények

  • Partnereink

Hyundai fejlesztések

Megdolgozunk a sikerért


Hyundai technológiák a nagyvilágban


Vannak autómárkák, amelyek érzelmi alapon nyerik meg vásárlóikat. Mások a presztízsre alapoznak, és vannak, akik kedvező vételárral szereznek maguknak piacot. A Hyundai a hagyományos értékekben hisz, ezért fáradhatatlan fejlesztőmunkával biztosítja az egyetlen, minden körülmények között érvényben maradó erényt: az élvonalbeli technológiai színvonalat.


A csoport a 2011-es évtől kezdődően 10,9 százalékkal megnöveli globális kutatás-fejlesztési kiadásait, az így rendelkezésre álló 4,41 milliárd dolláros keret kilencven százalékát környezetbarát, üzemanyag-takarékos járművek fejlesztésére fogja fordítani a vállalatóriás.


A Hyundai modern technológiai tartalom iránti elkötelezettsége persze nem új keletű, és pláne nem egysíkú. Legyen szó biztonsági képességekről vagy szórakoztató rendszerekről, vezetési élményről vagy fenntarthatóságról, ergonomikus fejlesztésekről vagy avantgárd formai megoldásokról, hagyományos vagy alternatív meghajtási módokról, a Hyundai mindig úgy tekintett a távoli jövőbe, és gondolkodott hosszú távon, hogy közben egy pillanatra sem tévesztette szem elől ügyfeleinek közvetlen elvárásait és igényeit a jelenben.


Utóbbit a hajtásláncok terén több erőforrás is képviseli, a legkisebbektől a legnagyobbakig. Az Egyesült Államokban három éve folyamatosan a piac tíz legjobb motorja közé megválasztott Tau V8 ugyan az európai vásárlók számára nem több távoli egzotikumnál, de ha csak elméleti síkon is, érdemes megemlékezni az ötliteres, kétoldali változó szelepvezérléses motorról, amelyhez nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik – ilyen fejlett váltóművet a Hyundai előtt kizárólag a prémium gyártók kínáltak. Itt érdemes megjegyezni, hogy a márka (az iparágban szinte egyedüliként) autói minden komponensét saját maga képes kifejleszteni és előállítani, beleértve a karosszéria gyártásához felhasznált, kivételes minőségű acélt is.


A világszínvonalú újdonságnak számító, kiemelkedő teljesítményt, kifinomult viselkedést és bámulatosan kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményező, közvetlen benzinbefecskendezéses technológiával több erőforrásban is találkozhatunk Európában. A kategória egyik legjobb fajlagos teljesítményét nyújtó, 3,8 literes Lambda V6-tal az immár Magyarországon is megvásárolható Genesis Coupé orrában találkozhatunk. A 2,0 literes Nu négyhengeres GDI erőforrás az i40-ben mutathatta meg először képességeit, míg a forradalmi tömegmotornak szánt 1,6 Gamma GDI az i40 mellett az új generációs i30-ban és a radikálisan fiatalos Velosterben is elsöprő sikerre számíthat.


Ami a dízelmotorokat illeti, itt mindenekelőtt a környezetvédelmi szempontból leglényegesebb méretosztályban állított új mércét a Hyundai. A kiváló és jól ismert 1,7 literes közös nyomócsöves turbódízel után az új generációs i30 fedélzetén megjelenik egy vadonatúj, 1,6 literes, 128 lóerős dízel, amely ISG start-stop rendszerrel felszerelve 100 g/km alatti CO2-kibocsátásra képes, és ezzel méretosztályának legkiválóbb teljesítmény/hatásfok arányával büszkélkedhet.


Iparági elemzők szerint ebben az évtizedben még biztosan megingathatatlan marad a belső égésű motorok uralma az autópiacon, ám ez nem lehet ok arra, hogy a Hyundai ne fejlessze teljes lendülettel alternatív hajtáslánc-koncepcióit.


Két éve, az i-flow koncepcióautó fedélzetén a márka már bemutatta új generációs dízel-elektromos hibrid hajtásláncát (amely szintén a kiváló 1,7 CRDI motorra épül), a hagyományos, benzinmotoros hibrid Sonata pedig évek óta sikert sikerre halmoz az észak-amerikai kontinensen, ahol a Hyundai a 2012-es évtől kezdve a világon egyedülálló módon, élettartam-cseregaranciát vállal annak modern lítium-polimer akkumulátor-csomagjára.


Ez a magas szintű elkötelezettség nem újdonság a Hyundai számára: a márka a közelmúltban az iparágban egyedüliként, törvényi kötelezettség nélkül, önkéntes alapon kezdte el közzétenni az eladott járművekre súlyozott, konkrét flottafogyasztási adatait, átláthatóvá és követhetővé téve a mérnökök szakadatlan fejlesztőmunkájának eredményeit.


Ha a környezettudatos közlekedés terén a hibrid hajtástechnológia a közeli jövő záloga, akkor a távoli jövőben kizárólag emissziómentes erőforrások jöhetnek szóba. A Hyundai nemzetközileg elismert szaktekintélynek számít a károsanyag-kibocsátás nélkül működő, üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztése terén. A hidrogén-üzemű technológiák mellett az azokat kiszolgáló infrastrukturális háttér fejlesztése mellett is kiemelt szerepet kap a márka következő éveiben, ennek ékes bizonyítéka az ix35 FCEV amely már több egyszerű kísérleti járműnél. A mindössze vízpárát kipufogó autóval 2012-ben többek között az európai parlament tagjai is megismerkedhetnek, három év múlva pedig a tervek szerint megkezdődhet a közel másfél évtizede tökéletesített technológia sorozatgyártása és forgalmazása.
Persze nem csupán a Blue Drive névre hallgató programban megtalálható környezetvédelmi fejlesztések emelik a világ élvonalába a Hyundait. A tengerentúli piacokon az idei évben bevezetésre kerülő Blue Link telematikai platform például átfogó kényelmi, diagnosztikai és biztonsági szolgáltatásokat kínál. A rendszer az intelligens, interaktív navigációs funkciók mellett képes nyomon követni és környezetvédelmi szempontból kielemezni vezetési stílusunkat. Lopás esetén a távolból lelassítja a járművet, illetve riasztja az üzemben tartót, ha az autó túllép egy meghatározott földrajzi zóna vagy sebességkorlátozás határain, vagy ha egy adott időszakban elindul – ez utóbbi funkciók flottakezelőknek éppúgy felbecsülhetetlenül értékesek, mint az aggódó szülők számára. A rendszer emellett folyamatosan felméri és rögzíti a jármű műszaki állapotát, ami a karbantartások és a továbbértékesítés során jelent fontos előnyt, a feledékeny vezetőknek kedvezve lehetővé teszi az ajtózárak, a helyzetjelzők, illetve a duda mobiltelefonon keresztül történő aktiválását, ütközés esetén pedig automatikusan riasztja a közeli mentőszolgálatot.


A Hyundai fejlesztéseinek jelentős, látványos része egyelőre az Európától távoli piacokra összpontosul, a közeljövőben azonban ezen is változtatni fog a márka. 2011 végén jelentették be ugyanis azt az ambiciózus tervet, amelynek értelmében a jelenleg 3,0 százalékos európai piacrésszel rendelkező Hyundai még az idén 3,5 százalékra kívánja növelni jelenlétét a kontinensen, 2015-re pedig nem kevesebb mint 5 százalékos piaci részesedésre kíván szert tenni Európában.